Tuesday, October 27, 2009

Ramai yang bertanya tentang pandangan saya berkaitan dengan isu kenyataan Tuan Guru Nik Aziz untuk mengadakan Muktamar Khas untuk menangani sikap sesetengah pimpinan PAS yang dilihat pro-umno. Secara terbuka saya katakan walau ada sesetengah pandangan yang memperkecilkan kemampuan tuan guru dari dalam dan luar parti, saya akan tetap mempertahankan pendirian tuan guru. saya sayangkan PAS, tapi saya mencintai Islam lebih dari segalanya. Allah bersama Tuan Guru Nik Aziz.

Monday, October 19, 2009

Batu Gajah..lu orang memang best

tengok orang datang macam nak buat umrah semalam aku dah cuak. kalau ikutkan anggaran kitorang, paling ramai pun dalam 6000 orang ja datang, campur dengan bebudak sekali. tapi semalam jumlah kehadiran double dari jumlah target. ikut jadual program bermula pukul 12 dengan ceramah-ceramah dulu, tapi pukl 11.30 orang ramai dah buat muka lapar, terpaksa makan-makan didahulukan, jangankan ucapan nak doa makan tak sior dema tunggu. kang kalau dibior deme tunggu, riso berlaku rusuhan.

Alhamdulillah dalam pukul 2 hampir semua makanan dan minuman dah licin. lemang. soto, sate, nasi himpit, kuah kacang, rendang, bihun sup, cendol, keropok lekor semua menemui 'ajal' semalam. malam tadi kitorang masak 10 kawah nasik minyak, dalam satu kawah tu ada dalam 60 kilo, korang kiralah sendiri berapa ratus kilo nasi habis semalam. tak sia-sia masak sampai ke subuh. sesuap pun aku tak dan nak rasa nasi minyak tu. ni gambar-gambar sebagi bukti
ramainya hamba Allah yang hadior semalam.
ni baru mula, kerusi dah tak cukup.

makcik-makcik ni aku syak tengah gosip pasal akil hayy

:uiii sedap cendoi ni

:benda free memang la sedap

otai-otai gopeng sedang bermuzakarah dengan YDP. dengar khabar dorang tunggu sampai habis ari semalam , tak puas hati tak dapat duit raye kabornya. perangai cam bebudak

ni kalau YB midah tengok ni, menggelupur dia

Berlagak budak-budak ni, lesen pun tadak lagi. korang tak turun 24hb, gua rempit depan rumah korang.

Tuesday, October 6, 2009

Bahaya Dari Bagan Pinang

Port Dickson - Persatuan Bomoh Patah & Santau semalaysia (Bohsau) memberi amaran kepada masyarakat tempatan dan pengunjung di Bagan Pinang tentang sebilangan dari penduduk di situ yang mengamalkan ilmu 'penderas lima'. Pengamal ilmu ini dikatakan mampu mencederakan mangsanya dengan hanya mencuit atau menyentuh lembut permukaan kulit mangsa dan boleh menyebabkan mangsa mengalami lebam-lebam, patah tengkuk, muntah-muntah, koyak tisu lembut dan kesukaran bernafas.



Jurucakap Bohsau Pawang Isa Samek, menyatakan mangsa yang tidak mendapatkan rawatan segera berisiko untuk mengalami kecacatan otak yang kekal seterusnya boleh mengakibatkan maut sekiranya kecederaan dalaman yang dialami serius.


" bule mampuih jang. bondo ni jangan dibuek main, kang tak pasal-pasal ekau tergolek tongah jalan" kata beliau. Beliau juga menasihati mangsa untuk mendapatkan rawatan dari hospital di kuala Lumpur, kerana hospital Port Dickson tidak mempunyai kepakaran merawat penyakit yang sukar dilihat dengan mata kasar ini.



Seorang mangsa, Raj Manikam A/L Nana Manikan mendakwa telah dicuit oleh 9 orang lelaki ketika sedang beratur mendapatkan nasi kandar yang diberikan secara percuma sempena perayaan deepavali.


" tenguk..tenguk..saya punya tungkuk juga ada sakit. ini lebam, sana lebam..ayoyo..ayoyo..amma.." kata beliau ketika dikejarkan ke hospital selepas menikmati nasi kandar di sini semalam. Beliau yang juga ketua Persatuan Kompang Melayu Sejati Bagan Pinang berjanji untuk membuat laporan rasmi ke Persatuan Peniaga Nasi Kandar Seseremban kerana kegagalan mereka memberikan perlindungan kepada pelanggan yang datang ke kedai mereka.



Tengok betul-betul kat sini, ni bukan lemak ni, ni bengkak ni. tengok yang hitam kat sini, eh kat sini, eh sini pun ada. Seorang sepupu Raj Manikan sedang menunjukkan bukti beliau dicuit dibahagian leher.


Ditanya sama adakah beliau tahu siapa dalang disebalik kejadian tersebut, beliau tanpa berselindung menuduh ahli-ahli dari Persatuan Peniaga Masakan Melayu, Cina, India, Kadazan, Iban, Murut, dan lain-lain atau ringkasnya 1Malaysia food.

" dia worang tarak puas ati sama saya sebab makan ini kedai. itu saya punya sukalah, mau makan ka, mau minum ka, saya punya suka mana mau. bulan puasa pun saya ada makan, apa salah" tegas beliau.



seorang rakan beliau, Subra Jaacob juga mendakwa cuba dicuit tapi terselamat kerana memakai pakaian tebal.

" i nasib baik you, dia ouls nak sentuh, tapi mak tak bagi, kalau tak , mak tak tahu la..eee ngeri akak" beliau dikatakan menemani Raj Manikan ketika kejadian berlaku.



Walaubagaimanapun wakil dari 1malaysia food menafikan dengan tegas tuduhan tersebut.

" mano ado dicuek orang budak golap tu. kalau dicuek orang sini, tak lobam dor..mampuih teruih". jurucakap 1malaysia food yang tidak mahu dikenali itu memberitahu wakil Berita Heran ketika ditemui sedang menyembelih seekor lembu di belakang restoran miliknya.